Wie het maximale uit zijn verbranding motor wil halen zal de perfecte balans moeten vinden tussen het mechanische aangedreven gedeelte en het door de elektronica geregelde motor management systeem.

Om dit te realiseren hebben wij gekozen voor een Dta fast motor management systeem.
Het voordeel van dit systeem is dat er software matig aanpassingen kunnen worden gedaan en wanneer deze instellingen het gewenste vermogen realiseren hiermee de motor kan worden aangestuurd.

Hieronder geven wij een korte indruk van onze werkzaamheden aan een Porsche 911 3.0 sc.

De 3.0 liter is volgens ons niet de meest ideale motor om een groot vermogen mee te realiseren dus kozen wij ervoor om deze motor te vervangen voor een 3.6 liter exemplaar.
(komend uit een Porsche Carrera 2)

Het originele brandstof inspuit systeem werd vervangen door een 6 tal kelken,
Nadat het opbouwen van de motor was afgerond zijn we begonnen aan de installatie van de hardware.

Er is gekozen voor een pro systeem welke werkt met de volgende sensoren / componenten.

• Nokkenas sensor
• Krukas sensor
• Belasting sensor, map / gasklep positie sensor
• Lambda sensor

Op verzoek hebben wij gebruikt gemaakt van 2 dis bobines.
Met 1 dis bobine is het mogelijk om 6 bougies aan te sturen, immers een c2 motor beschikt over 2 bougies per cilinder.

Een bijkomend voordeel van dit systeem is dat het niet slijtage gevoelig is en omdat er geen componenten tussen zitten de vonk sneller op de gewenste plaats terecht komt.

Foto dis bobine (gedemonteerd)

Voor de brandstof inspuiting hebben we gekozen voor de volgende oplossing.

Injectoren van een Porsche 911 turbo.

Bij deze versie is de doorlaat vele malen groter als bij een standaard uitvoering, en zo zal er dus ook bij maximaal vermogen genoeg bandstof kunnen worden ingespoten.

De injectoren lieten wij afzonderlijk van elkaar open gaan om zo een zo groot mogelijk rendement te bereiken.

Na alle sensoren software matig te hebben ingeleerd is de motor er klaar voor om te worden
Afgesteld op de vermogens bank.